Tuesday, March 27, 2012

News vom 27. März 2012

Menschenrechtsgruppe erhebt Vorwürfe gegen Büro der Revolutionsgarden SPIEGEL-Gesprächsreihe: Joschka Fischer warnt vor Wettrüsten am Golf Nachtrag: Edelstam-Preis 2012 für inhaftierte Studentin Bahareh Hedayat Modefach Islamwissenschaften: Darum studieren wir Allah Frankfurter Ausstellung zu Gefängnis und Flucht: “Omid ist mein Name” Iranisches Kulturerbe in Gefahr Fotobericht: Nouruz-Tourismus in Kerman Politik und Wirtschaft Nukleargipfel in Seoul: Obama droht [...]

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Monday, March 26, 2012

۲ هزار و پانصد پایگاه بسیج در دانشگاه های ایران فعالیت می کند

یکی از رسانه های امنیتی حکومت ایران در گزارشی اعلام کرده که بسیج دانشجویی در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ پایگاه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد.

به گزارش دانشجونیوز، باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما روز یکشنبه (ششم فروردین) نوشته که بسیج دانشجویی زیر نظر ناحیه بسیج دانشجویی از زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران است که از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ پایگاه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد.

در این گزارش آمده است که «از سال 1374 به بعد با موافقت نامه هايي كه بين نيروي مقاومت بسيج با وزارت فرهنگ و آموزش عالي ، دانشگاه آزاد اسلامي ،وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشكي به امضا رسيد به فعاليت هاي خود در اين راستا ادامه داد.»

در این گزارش همچنین از سال ۱۳۷۶ به عنوان «سرآغاز تحول بنیادین» بسیج دانشجویی نام برده شده و آمده است:

«سال1376 در ادامه شكل گيري اين تشكل انقلابي اسلامي ديداری که توسط گروهي از دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران با مقام معظم رهبري صورت گرفت، سرآغاز تحولي بنيادين در بسيج دانشجويي به ويژه در عرصه هاي فرهنگي و سياسي شد.»

در ادامه این گزارش نوشته شده که «يكي ديگر از سرفصل هاي تحول بسيج دانشجويي در سال 1379در نهمين نشست سالانه بسيج با مقام معظم رهبري صورت گرفت و فعاليتهايي مبتني بر رويكرد آينده نگر و استراتژيك منجر به تغييرات بينشي، نگرشي، و ساختاري در اين تشكل شد.»

گفته می شود که رياست كنوني سازمان بسيج دانشجويي با "حسين قدياني" است.

شایان ذکر است حسين قدياني ،عسگري ،تهراني ،زارع ،صفار هرندي ،مستاجران، سرافراز،كاشفي ،بندايي ،كلانتري،اسحاق نيا ،عبد اللهي ،حسني هم اکنون مسئولیت بسیج دانشجویی را در دانشگاه های تهران بر عهده دارند.

بسیج دانشجویی مهم‌ترین بازوی سپاه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود که با حمایت‌های مستقیم این نهاد نظامی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

بسیج دانشجویی در ۱۵ سال گذشته به عنوان اهرم فشار بر سایر تشکل‌های دانشجویی که منتقد وضعیت موجود هستند عمل کرده است.

در حال حاضر با سرکوب جریان‌های دانشجویی مستقل در دانشگاه‌های ایران٬ جمهوری اسلامی از بسیج دانشجویی به عنوان فراگیر‌ترین جریان دانشجویی حامی خود یاد می‌کند.

 



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

عفو بين الملل: دست کم ۳۶۰ تن در سال گذشته در ايران اعدام شدند

سازمان عفو بين الملل در گزارشی اعلام کرده است، شمار اعدام ها در ايران در سال ۲۰۱۱ به طور چشم گيری افزايش يافته است و در اين سال دست کم ۳۶۰ تن اعدام شده اند.

به نوشته رادیو فردا، سازمان عفو بين الملل گزارش سالانه خود درباره صدور و اجرای احکام اعدام در کشورهای مختلف جهان در سال گذشته ميلادی ۲۰۱۱ را صبح روز سه شنبه منتشر کرد.

اين سازمان بين المللی مدافع حقوق بشر تصريح کرده است، پرونده دو سوم اعدام شدگان در ايران در سال ۲۰۱۱ در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بوده است.

در گزارش سازمان عفو بين الملل آمده است که ايران از نظر شمار اعدام ها همچنان در رده دوم جهانی قرار دارد. چين با هزاران اعدام در سال گذشته همچنان در صدر قرار دارد.

سازمان عفو بين الملل همچنين گفته است: به رغم اين که در تعداد زيادی از کشور ها شمار اعدام ها کاهش يافته، اما شمار اعدام ها از طريق قوه قضاييه در کشورهای ايران، عراق و عربستان سعودی افزايش يافته است.

طبق اين گزارش در سال ۲۰۱۰ شمار اعدام ها در ايران دست کم ۲۵۲ مورد و عربستان سعودی ۲۷ مورد گزارش شده بود.

سازمان عفو بين الملل می گويد، اطلاعات معتبری را در اختيار دارد که نشان می دهد که علاوه بر تعداد اعدام های اعلام شده، ۲۴۷ نفر نيز به طور «مخفيانه» در ايران اعدام شده اند.

طبق اين گزارش، در سال گذشته دست کم سه متهم که در زير ۱۸ سال مرتکب جرم شده بودند در تهران اعدام شده اند و چهار نوجوان نيز در نقاط ديگر ايران اعدام شده اند.

در گزارش سالانه سازمان عفو بين الملل آمده است که اعدام در ملا عام تنها در کشورهايی چون ايران، عربستان سعودی، کره شمالی و سومالی صورت می گيرد.

سازمان عفو بين الملل می گويد، کشورهايی مانند ايران، چين، عربستان، عراق و کره شمالی برای گرفتن «اعتراف» از متهمان از شکنجه استفاده می کنند.

طبق اين گزارش در سال گذشته تنها در ۲۰ کشور حکم اعدام اجرا شده است. اين در حالی است که در سال ۲۰۱۰ در ۲۳ کشور اعدام انجام شده بود.

سليل شتی، دبيرکل عفو بين الملل، در اين زمينه گفته است :«اکثريت کشور ها از به کار گيری مجازات اعدام صرف نظر کرده اند.»

سازمان عفو بين الملل در این زمینه گفته است: تاکنون ۹۶ کشور مجازات مرگ را لغو کرده اند. ۹ کشور آن را برای جنايات عادی لغو کرده اند، ۳۵ کشور نيز طی ده گذشته از اين مجازات استفاده نکرده اند.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

محرومیت اعضای دربند ادوار تحکیم از حقوق اولیه خود از زبان همسر مومنی و اسدی زیدآبادی

در پی تداوم فشارها بر اعضای دربند ادوار تحکیم ، از مرخصی نوروزی آنها ممانعت بعمل آمد. عبدالله مومنی و حسن اسدی زیدآبادی دو تن از زندانیان ادوار تحکیم هستند که پیگیری های خانواده آنها برای مرخصی و ملاقات حضوری با مخالفت مسئولین بی نتیجه ماند.

فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی در این خصوص به "جرس" می گوید: "الان دو سال است که آقای مومنی به مرخصی نیامده اند و در طول این دو سال دو بار هم بیشتر ملاقات حضوری نداشتیم. به علت نامه ای که نوشته بود از همه حقوق محرومش کردند. خودش هم به من می گوید نمی خواهد برای مرخصی و ملاقات حضوری درخواست بدهم، اما من می گویم این حق ماست حق من و فرزندانم است که بتوانیم ملاقات حضوری و مرخصی داشته باشیم. ما که چیزی غیر از حقوق خودمان نمی خواهیم."

عبدالله مؤمنی در سی خردادماه سال 88 در ساختمان ستاد شهروندان آزاد (حامیان مهدی کروبی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری) بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی تحت فشار و بازجویی قرار گرفت. مومنی در دادگاههای نمایشی و محاکمه های غیرقانونی بعد از انتخابات به تحمل چهار سال و یازده ماه حبس محکوم شد. اما این حکم غیرعادلانه هرگز باعث نشد که او از اعتقادات و مواضع خود دست بردارد و در شهریور ماه 89 با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رهبری با شرح شکنجه ها و شرایط اسف بار زندان های جمهوری اسلامی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته، شد. اما به جای تشکیل کمیته حقیقت یاب بار دیگر عبدالله مومنی احضار و با اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب روبرو شد.

احمد زیدآبادی دبیر کل ادوار تحکیم وحدت، علی ملیحی روزنامه نگار و مسئول روابط عمومی ادوار تحکیم وحدت، علی جمالی دبیر سیاسی ادوار تحکیم وحدت از دیگر اعضای ادوار تحکیم هستند که امسال نتوانستند به مرخصی نوروزی بیایند.

همسر مومنی ادامه می دهد: "هیچکدام از بچه های ادوار تحکیم نتوانستند به مرخصی بیایند حتی آقای زیدآبادی را وعده داده بودند که به مرخصی بیاید، اما نیامد..."

او با اشاره به مشکلات جسمانی همسرش خاطرنشان می کند: "آقای مومنی مشکلات جسمانی زیادی دارد. دندان و روده اش ناراحتی دارد که باید رسیدگی شود تا حادتر نشود اما تحمل می کند و روحیه خودش را نگه داشته است. من و بچه ها در آخرین ملاقات آخر سالی هم که با آقای مومنی داشتیم از پشت شیشه او را دیدیم و خیلی سخت بود. حتی وقتی بچه های کوچک را می بردند آن طرف شیشه تا پدرشان را در آغوش بگیرند، پسرم با حسرت نگاهشان می کرد و به من گفت مامان ای کاش من هم خیلی کوچک بودم و می رفتم آن طرف شیشه پیش بابام! خیلی ناراحت شدم ای کاش مسئولین می فهمیدند که محبت و عشق پدری و فرزندی به سن و سال نیست. بلکه در هر سنی محبت پدر از اساسی ترین نیاز بچه هاست که از پشت شیشه قابل انتقال نیست."

آدینه وند در پایان بیان می کند: "آرزو دارم که انشالله در سال جدید در کشور صلح و آرامش برقرار شود. زندانیان سیاسی آزاد شوند بویژه آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد حصرشان شکسته شود و آزاد شوند. عید زمانی است که همه عزیزان در بند ما آزاد شوند و آن زمان عید ماست و باید جشن بگیریم.

عاطفه خلفی همسر اسدی زیدآبادی نیز در خصوص آخرین وضعیت همسرش می گوید: "همسرم دومین سالی است که نتوانست برای عید به مرخصی بیاید. ما خیلی پیگیری کردیم اما موافقت نکردند. از مرداد ماه هم که ملاقات حضوری نداریم دلیل آن را هم نمی دانم. در هر حال دعای من در سال جدید برای همه ملت ایران عشق و صلح و دوستی است و امیدوارم زندانیان سیاسی هر چه زودتر آزاد شوند و همه در کنار هم برای آبادی و پیشرفت ایران و ایرانیان تلاش کنیم."

حسن اسدی زیدآبادی دوبار پس ازحوادث انتخابات خرداد 88 بازداشت شد. بار اول در آبان ماه همان سال که بیش از چهل روز را در بند 209 گذرانده و پس از آن به قید کفالت آزاد شد. بار دیگر در مرداد ماه سال 89 بازداشت شد و به 5 سال حبس تعزیری محکوم گردید. حکمی که اسدی زیدآبادی آن را متناسب با اتهامات وارده ندانسته و با تشریح موارد نقض قانون در جریان رسیدگی به پرونده اش، خواستار بازنگری در حکم صادره علیه خود شد، درخواستی که بی پاسخ ماند.

این عضو دربند ادوار تحکیم در نامه ای از زندان نوشته است: "جرم ما و سایر دوستان دربند ما شجاعت در انتقاد شرح مظالمی است که به مثابه امر به معروف و نهی از منکر خطاب به حاکمان بیان شده است،جرم ما روایت نقض حقوق انسانهاست..."

مژگان مدرس علوم- جرس



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

طرح «شناسایی و هدایت نامحسوس» دانش آموزان نخبه در ایران

معاون علمی و فناوری احمدی نژاد از طرحی خبر داده که بر اساس آن دانش آموزان نخبه مدارس ایران مورد «هدایت ساکت» و «شناسایی نامحسوس» مسوولان و مقام های آموزشی در ایران قرار می گیرند.

به گزارش دانشجونیوز، نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری محمود احمدی نژاد در دولت دهم در جدیترین گفتگو با رسانه های دولتی از «شناسایی و هدایت ساکت و نامحسوس دانش‌آموزان در طرح ملی شهاب» در سال جاری خبر داده و افزوده است: «طرح شهاب به نوعی دانش آموزان نخبه را شناسایی کرده و بستر و زمینه شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم می کند.»

وی همچنین تاکید کرده است: «اجرای طرح شهاب از مدتی قبل به صورت به صورت آزمایشی و بدون عنوان آغاز شده است.»

خانم سلطانخواه که ریاست بنیاد ملی نخبگان را نیز بر عهده دارد، درباره نحوه اجرای طرح نیز توضیح داده است که «بر اساس آنچه که در متن اساسنامه طرح آمده است، طرح شهاب، معلم محور است و قرار نیست دانش‌آموز از محیط درس و زندگی جدا شود و حتی عنوان هم نخواهد شد یعنی در این طرح قرار نیست دانش‌آموزان شناسایی شده به صورت فیزیکی و غیر فیزیکی حس کنند که نسبت به دیگران ارجحیت‌ یا امتیازهایی داشته و از دیگران جدا شده اند، بلکه به صورت ساکت شناسایی شده و رشد آنها هم از نظر علمی، معنوی و زمینه استعدادشان مورد رصد و هدایت نامحسوس قرار می‌گیرد.»

این اظهارات این مقام دولتی در حالی است که بسیاری از نهادهای نظارتی و حراستی در مدارس تنها به کنترل رفتار و مسائل عقیدتی دانش آموزان در ایران می پردازند و مسائل آموزشی و تحصیلی اولویت کمتری برای نظرات و کنترل از سوی مقام های وزارت علوم و آموزش پرورش داشته است.

 



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

دیده بان حقوق بشر: نیروهای رژیم سوریه از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

سازمان دیده بان حقوق بشر ، سوریه را به استفاده از کودکان و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای تامین امنیت نیروهای خود متهم کرد.

به نوشته العربیه، این سازمان در یک بیانیه مفصل تاکید کرد نیروهای ارتش سوریه هنگام تردد و انتقال از محلی به محل دیگر بر روی تانک ها و داخل اتوبوس های مخصوص انتقال نیروهای امنیتی کودکانی را به کار می گمارند تا عملیات نیروهای مخالف را خنثی کنند.

بر اساس این گزارش رژیم سوریه در ماه جاری برای باز پس گیری برخی از مناطق از دست مخالفان تعدادی از غیرنظامیان را مجبور کرد جلوی تانک ها حرکت کنند.

شاهدان محلی به گزارشگران دیده بان حقوق بشر اعلام کردند نیروهای رژیم اسد غیرنظامیان و کودکان را مجبور می کنند در اطراف و جلوی تانک ها حرکت کنند.

آنها همچنین اعلام کردند نیروهای رژیم هنگام نیاز به تهیه مواد غذایی از داخل شهرها از سپر انسانی استفاده می کنند.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد پرونده رژیم سوریه به دلیل این اقدام باید به دادگاه جنایی ارسال شود.

این سازمان تصاویری منتشر کرده است که غیرنظامیانی را در حال حرکت در جلوی نیروهای مسلح نشان می دهد.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

میردامادی و عرب سرخی مرخصی اجباری "تحت الحفظ" را نپذیرفتند

محسن میردامادی و فیض الله عرب سرخی فعالان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین ساعتی پیش و پس از اعزام به مرخصی، به خواست خود به زندان اوین بازگشتند

به گزارش کلمه، عصر روز دوشنبه به محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت و فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، اطلاع داده می شود که قرار است به بند دوالف سپاه منتقل شوند

بر اساس این گزارش ساعت ۹ شب دوشنبه، زمانی که این دو زندانی سیاسی با مامور زندان همراه می شوند، متوجه می شوند که به جای بند دوالف به خارج از زندان و در واقع، به مرخصی ده ساعته، اعزام شده اند.

به گفته ی مامور زندان و به دستور دادستانی، بنا بوده این دو زندانی سیاسی “تحت الحفظ” شب تا صبح را نزد خانواده خود بگذرانند که با وساطت و ضمانت سپاه، شرط “تحت الحفظی” این دستور برداشته شده است.

به گفته ی خانواده فیض الله عرب سرخی وی پس از اطلاع از این موضوع سریعا از مقابل زندان به داخل بازگشته و این مرخصی را رد کرده است.

همچنین محسن میردامادی که مقابل درب منزل از این موضوع با خبر شده نیز با اعلام این نکته که اگر قرار است به مرخصی بیاید لازم است به دیدار مادر بیمارش در اصفهان برود، این مرخصی را رد کرده و شبانه به زندان اوین بازگشته است.

بر اساس همین گزارش وی پس از اطلاع از این شکل تحقیر آمیز اعزام به مرخصی نوروزی آن هم شبانه و به مدت ده ساعت در نیمه ی تعطیلات نوروز، ساعت ۱۲ شب به همراه خانواده و جمعی از دوستان به زندان اوین مراجعه کرده و به همراه مامور بند دوالف به داخل زندان اوین بازگشته است.

تا لحظه تنظیم خبر از مکان انتقال محسن میردامادی خبری در دست نیست.

نوروز امسال نیز مانند دو سال قبل زندانیان سیاسی بر خلاف زندانیان دیگر و حقوق قانونی شان نتوانستند به مرخصی نوروزی بیایند و تنها تعداد معدودی از آنها شب عید به مرخصی های چند روزه آمدند.

لازم به ذکر است که هنوز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان اوین، رجایی شهر کرج، کارون اهواز، بهبهان و دیگر زندان های کشور همچنان ممنوع از مرخصی هستند و برخی از این زندانیان طی بیش از دوسال و نیم گذشته حتی یک روز نیز به مرخصی نیامده اند.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

علی اکبر محمد زاده پس از یک هفته مرخصی مجددا به زندان اوین بازگشت

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که علی اکبر محمدزاده، دانشجوی دانشگاه شریف که به ۶ سال زندان تعزیری محکوم شده است، ساعت ۱۶ روز گذشته پس از یک هفته مرخصی نوروزی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش دانشجونیوز، پس از آنکه علی اکبر محمد زاده، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف هفته گذشته پس از چاهادرماه بازداشت به مرخصی آمده بود، با تمدید نشدن مرخصی اش مجددا به زندان اوین بازگشته است.

بر اساس آخرین گزارش ها اعضای خانواده و همچنین دوستان وی که در این مدت این دانشجو را در منزل شان در ملاقات کرده بودند از روحیه خوب علی اکبر محمد زاده خبر داده اند.

علی اکبرِ محمد زاده، دانشجوی زندانی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که تنها بیست و دو سال سن دارد روز دوشنبه ٢٦ بهمن ٨٩ به هنگام خروج از درب آزادی دانشگاه صنعتی شریف، توسط ماموران امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از ضرب و شتم در میدان آزادی دستگیر شد. وی توسط قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد.

حکم او در تاریخ ١١ آبان ٩٠ توسط شعبه ٣٦ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا به تأیید رسید. از این حکم ٦ سال زندان، پنج سال به خاطر تجمع و تبانی و یک سال نیز به خاطر تبلغ علیه نظام صادر شده است.

همچنین وی که از بیماری خونی رنج می‌برد، در مهرماه ٩٠ از زندان به بیمارستان منتقل و چند روزی را در بیمارستان گذرانده و سپس به زندان منتقل شده بود.

پیش از این ١۵٠٠ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با نوشتن نامه ای خواستار آزادی علی اکبر محمد زاده شده بودند و از مسئولان دستگاه قضایی خواسته بودند که در رسیدگی به اتهامات این دانشجو روند قانونی طی شود. در مورد دیگری بیش از ٢٠٠ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در نامه ای به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران در مورد "بی قانونی های شکل گرفته" در این پرونده ابراز نگرانی کرده بودند و خواسته بودند که آقای محمد زاده هرچه سریعتر آزاد شود.

وکیل آقای محمدزاده که پرونده او را دیده، گفته است که هیچ مدرکی در مورد اتهام های وارد شده در پرونده وجود ندارد و خود علی اکبر محمدزاده نیز هیچ کدام از اتهاماتش را نپذیرفته است. دوستان آقای محمدزاده می گویند ریاست وقت دانشگاه و همین طور رئیس وقت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف گفته اند حاضرند نامه هایی به مقام های قضایی بنویسند و تایید کنند که فعالیت های انجمن اسلامی در دوره دبیری آقای محمدزاده در چارچوب قوانین دانشگاه بوده است. به نظر می آید این حکم بدلیل اصرار بازجو صادر شده است و ابزاری برای کنترل کردن فعالیت های دانشجویی دانشگاه شریف نیز می باشد.

.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prom...

The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prominent members of the government and the judiciary it says play a key role in serious human rights violations.


EU names 17 Iranians sanctioned over human rights
www.persianicons.org
The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prominent members of the government and the judiciary it says play a key role in serious human rights violations.



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Teacher, Abdloreza Ghanbari may be executed any day. Let us work to hinder this...

Teacher, Abdloreza Ghanbari may be executed any day. Let us work to hinder this act of terror and another scar such as the one Farzad Kamangar's execution left on our souls!


Iran: Stop the execution of Abdolreza Ghanbari
www.labourstart.org
Please support this LabourStart urgent action campaign and spread the word.



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prom...

The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prominent members of the government and the judiciary it says play a key role in serious human rights violations.


EU names 17 Iranians sanctioned over human rights
www.persianicons.org
The European Union has imposed sanctions on 17 Iranian officials, including prominent members of the government and the judiciary it says play a key role in serious human rights violations.



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

News vom 26. März 2012

Interview mit Ahmed Shaheed: “Den Fragenden zu attackieren, hebt die Gültigkeit der Fragen nicht auf” Livestream zur SPIEGEL-Gesprächsreihe: Debatte mit Joschka Fischer über Iran etc. Internetzensur in der Islamischen Republik: Aktuelle Daten und Fakten Großer Preis von Figra 2012 für Dokumentarfilm “Chroniques d’un Iran interdit” Bonner Ausstellung zu Kunst und Medien: Farhad Moshiris „Der Kiosk [...]

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Sunday, March 25, 2012

احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر اسلام را «نجات» داده است

محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت دهم که در تاجیکستان بسر می برد در جدیدترین اظهار نظر در جمع مردم این کشور گفته است که فردوسی٬ مکتب پیامبر اسلام را «نجات» داده و آدم‌هایی حقیر و کوچک می‌خواهند همواره «به عنوان پیشقراول ملت ایران، نقش آفرینی کنند.»

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، محمود احمدی نژاد شامگاه روز شنبه ۵ فروردین، ۲۵ مارس، در خانه فرهنگ ایرانیان در شهر دوشنبه، طی سخنانی شاهنامه فردوسی را "توحید نامه" خوانده و تاکید کرده است که «فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسئولیت برآمد.»

او همچنین کوروش، پادشاه هخامنشی را «جوان ایرانی عدالت طلب و آزادی خواه» معرفی کرد و به سخنان خود در جلسه‌ای که نزدیک به دو سال پیش به مناسبت رونمایی از منشور کوروش در ایران برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: «البته برخی‌ها هم از این سخنان من ناراحت شدند.»

او گفت که ملت ایران پس از پذیرش اسلام مشاهده کردند که امویان و عباسیان «که بویی از راه و مرام پیامبر» نبرده بودند، بر ملت ایران حاکم شده و «شخصیت ملت را تحقیر و استعدادهایشان را لگد مال کردند» و در این شرایط این فردوسی بود که هویت موحد، عدالت خواه، آزادی طلب و انسانی ملت ایران را مجددا احیا کرد.

احمدی‌نژاد شامگاه شنبه (پنجم فروردین) در جمع گروهی از ایرانیان مقیم تاجیکستان این مطلب را بیان کرده است

احمدی‌نژاد از افرادی که آن‌ها را «حقیر» و «کوچک» خوانده نامی نبرده٬ اما گفته که آن‌ها نتوانسته‌اند «آن‌قدر بزرگ شوند که لایق حکومت و این ملت {ایران} باشند.»

محمود احمدی نژاد شامگاه شنبه به وقت محلی در اجتماع ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل خانه فرهنگ ایرانیان نوروز را سنتی کهن در تاریخ خواند و اظهار داشت : ‌«سنت ها و مناسبت هایی در تاریخ ماندگار می شوند که ریشه در فطرت انسان ها و آسمان داشته و به حال انسان و انسانیت نافع باشند.»

احمدی نژاد وجهه اصلی ایرانی ها در طول تاریخ را وجهه فرهنگی دانست و افزود : «ملت ایران همواره ملتی فرهنگی بوده و امروز وقتی نام ایران برده می شود فرهنگ در ذهن همگان تداعی می شود همانگونه که نام برخی کشورها با جنگ و کشتار، برخی با حیله گری و تزویر، برخی با خودخواهی و تکبر و برخی با زیاده خواهی همراه است نام ملت ایران قرین با ارزش های فرهنگی و انسانی است.»

احمدی نژاد موضوع و محور اصلی فرهنگ را انسان ذکر کرد و اظهار داشت : «اگر انسان از ساحت فرهنگ برداشته شود چیزی از فرهنگ باقی نمی ماند و اگر فرهنگ از انسان گرفته شود دیگر انسانیتی باقی نمی ماند و این یعنی اینکه ملت ایران همواره انسانی زندگی کرده اند.»

سپتامبر دو سال قبل، آقای احمدی نژاد در مراسم رونمایی منشور کوروش در تهران، ضمن تجلیل از کوروش از او به عنوان شاه جهان یاد کرد.

اظهارات آقای احمدی نژاد در آن زمان با کلیک واکنش‌ها و انتقادهای تندی به ویژه از سوی گروه‌های اصول‌گرا رو به رو شد.

وی در پایان زبان و شعر فارسی را ، زبان فرهنگ توصیف کرد و گفت : زبان فارسی نظیر ندارد چرا که با هیچ یک دیگر از زبان های دنیا نمی توان مفاهیمی بزرگ و بلند که برای توصیف آنها نگارش کتاب های قطور لازم است را در چند بیت شعر خلاصه کرد.

 



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin