Sunday, December 23, 2012

مجید توکلی - Majid Tavakoli



WHITE HOUSE ANNOUNCES .... Dr. Gholam Peyman, MD wins this year’s National Medal of Technology and Innovation. His most widely-known invention to date is LASIK eye surgery, a vision correction procedure designed to allow people to see clearly without glasses. Dr. Peyman an ophthalmologist holds 136 patents. The National Medal of Technology and Innovation was created by statute in 1980 and is administered for the White House by the U.S. Department of Commerce’s Patent and Trademark Office. The award recognizes those who have made lasting contributions to America’s competitiveness and quality of life and helped strengthen the Nation’s technological workforce. Nominees are selected by a distinguished independent committee representing the private and public sectors. The medal recipients will receive their awards at a White House ceremony in early 2013. Read more: http://www.upi.com/Science_News/Technology/2012/12/21/White-House-to-honor-scientists-inventors/UPI-53261356133420/#ixzz2Fwjv7NPS | Persian Icons http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151192762116704&set=a.225257816703.131727.197043446703&type=1

سه ماه حبس تعزیری برای آریا آرام نژاد

آریا آرام نژاد که سابقه زندانی شدن به خاطر انتشار آهنگ های حماسی در پرونده خود دارد بار دیگر به سه ماه حبس تغزیری محکوم شد.


سال گذشته وقتی آریا آرام نژاد هنرمند جوان کشورمان از زندان آزاد شد، با گذشت یک هفته از آزادی بار دیگر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.


به گزارش کلمه، سال گذشته این هنرمند جوان در یک اقدام بی سابقه بار دیگر به جرم ارائه آثار هنری و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.


هر چند او به حکم خود اعتراض کرد، اما روز گذشته قاضی میری این حکم را به سه ماه تقلیل داد و در متن حکم این هنرمند سبز آمده است که من اقدام تبلیغی علیه گروه “مخالف” نظام! گویی تعجیل در تایپ این حکم موجب شده که چنین اشتباهی در متن حکم بوجود آید.


سال گذشته در زمان برگزاری دادگاه اول آرام نژاد بارها به او توصیه شده بود که از گرفتن وکیل خودداری کند اما در حالی که این هنرمند جوان بعد از گذراندن دوره محکومیت خود آزاد شده است بار دیگر در نبود وکیل مدافع به جرم ارائه آثار هنری به زندان محکوم شد.


http://aryaaramnejad.net/en





گزارش عباس بادفر زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به احمد شهید

جناب آقای احمد شهید


اینجانب عباس بادفر فرزند عبدالکریم ۲۹ ساله اهل ایرانشهر که هم اکنون در بند ۱۲ زندان گوهردشت کرج بسر می‌برم. در اواخر پاییز ۱۳۸۷ از قرارگاه اشرف واقع در عراق خارج شدم و اعلام کردم که از سازمان مجاهدین خلق جدا شده‌ام و تحویل مقامات امریکایی شدم و بعد امریکایی‌ها مرا به نیروهای امنیت ملی عراق تحویل دادند.


مدتی را در زندان مرکزی بغداد زندانی شدم و به کمک صلیب سرخ جهانی بدلیل اینکه هیچ جرمی را مرتکب نشده بودم از زندان خارج و توسط نیروهای امنیتی عراق تحت الحفظ نگهداری شدم و در طول این مدت تحت حمایت صلیب سرخ جهانی قرار گرفتم و با کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد به قصد خروج از عراق و رفتن به کشور ثالث مصاحبه کردم ولی توسط نیروهای امنیت ملی عراق اخراج و توسط ماموران ایران، به ایران بازگردانده شدم و در تاریخ (۱۳۸۸/۰۶/۰۲) وارد ایران شدم و از لحظهٔ ورودم بازداشت و محاکمه شدم.


(در شعبه ۲۸ توسط قاضی مقیسه به ۱۰ سال حبس محکوم شدم و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر حکم من تایید شد) این در حالی بود که اذعان داشتم که از سازمان مجاهدین خلق جدا شده‌ام و در هیچ عملیات نظامی شرکت نداشته‌ام ولی بر خلاف ادعای مقامات ایران که بار‌ها اعلام کرده بودند که هرکس اشرف را ترک کند (جز تعداد معدودی که در ایران تحت تعقیب هستند) آزاد می‌شوند و می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند، ۳ ماه در بند دو الف زندان اوین در سلول انفرادی زندانی بودم و ۵ ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ .


من محاکمه و به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شدم و اکنون ۴ سال است که در زندان بسر می‌برم و در طی این چهار سال ماه‌های زیادی را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه و بازجویی قرار داشتم و همینطور مدتی طولانی را در بد‌ترین بندهای زندان گوهردشت گذراندم و سالهاست که بدون ملاقات و حتی تماس تلفنی با خانواده‌ام بسر می‌برم در حالی که انتظار دارم که شما بعنوان گزارشگر ویژهٔ حقوق بسر سازمان ملل پرونده‌ام را بعنوان یکی از مصادیق نقض حقوق بشر در ایران پیگیری کنید.


عباس بادفر-زندان گوهردشت


۱۳۰۱/۱۰/۲۷


http://hra-news4.info/685/1389-01-27-05-27-21/14466-1.html

https://freehabibollahlatifi.wordpress.com/





سه تن از فعالين حقوق زنان در بازداشت وزارت اطلاعات

همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان جمعی از فعالين حقوق زنان، پنجم آذرماه در پارک دانشجوی شيراز تجمعی مسالمت آميزی برگزار کردند که پيش از شکل گيری اين تجمع نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت تنی از فعالين نمودند.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين تجمع که در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه برگزار شده بود با دخالت نيروهای امنيتی در ساعت ۳۰: ۱۱ که منجرب بازداشت عده ای از فعالين شد نيمه تمام ماند.


برخی از بازداشت شدگان پس از چند روز با توديع وثيقه تا برگزاری دادگاه آزاد شدند، اما دو تن از فعالين به نامهای مهناز. م، مهين. ي، با انتقال به محل نامعلومی کماکان در بازداشت بسر می برند.


هم چنين ماموران امنيتی هفته گذشته يلدا.پ از فعالان حقوق زن را پس از وقايع ۵ آذر در منزل دستگير کردند، ماموران لباس شخصي‌ در مراجعه به منزل وی هيچگونه مدرک يا کارت شناسايی به خانواده ايشان نشان نداده و با برخوردی بسيار تند و خشونت وار خانه‌ی آنها را مورد تفتيش قرار دادند.


تا کنون هيچ ارگاني‌ مسئوليتی در قبال بازداشت او بر عهد نگرفته اما احتمال می رود وی در پلاک ۱۰۰ (ساختمان اطلاعات شيراز) نگهداری ميشود با اين وجود پس از پيگيری خانواده وی ماموران پلاک ۱۰۰ وجود چنين بازداشتی را کتمان ميکنند.


ماموران امنيتی هم چنين با مراجعه به منزل دلارام. الف يکی ديگر از شرکت کنندگان در اين مراسم قصد بازداشت وی را داشتند که به دليل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند، اين ماموران پس از توقيف لوازم شخصی اقدام به تهديد و بازجويی خانواده ايشان کردند.


با گذشت نزديک به يک ماه از بازداشت ايشان، خانواده ايشان موفق به کسب اطلاع از وضعيت ايشان نشدند و پيکيری ها برای مشخص شدن وضعيت ايشان کماکان ادامه دارد.





ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است

جواد جهانگیر‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی ۸ نماینده را در خصوص عزل مرتضوی از سمت کنونی خود مطرح كرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی، علی مطهری، الیاس نادران، احمد نجابت، مسعود پزشکیان، محمد دهدشتی، محمد دهقان و بهروز نعمتی نمایندگان تذكر دهنده هستند.


در متن تذکر این نمایندگان شاخص مجلس نهم آمده است: دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت با قانون ابطال نمود. لیکن هیت وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان سعی کرد حکم ابطال دیوال عدالت اداری را بلاموضوع سازد و آقای مرتضوی را مطابق اساسنامه اصلاحی به سمت رئیس سازمان منصوب نمود. لیکن اساسنامه اصلاحی نیز مطابق اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به موجب نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع نظارت بر انطباق مصوبات دولت با قوانین در موارد مربوط به اصلاح عنوان صندوق تامین اجتماعی و نحوه انتصاب و شرایط تصدی ارکان صندوق و برخی موارد دیگر مغایر قانون تشخیص داده شده است.


در ادامه این تذكر كتبی آمده است: به تبع غیرقانونی تشخیص داده شدن اساسنامه اصلاحی در موارد مذکور و همچنین لغو انتصاب پیشین آقای مرتضوی به عنوان مدیر عاملی صندوق به حکم دیوان عدالت اداری انتصاب جدید وی نیز به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی با توجه به غیرقانونی بودن اساسنامه اصلاحی نیز باطل و بلااثر است.


این نمایندگان مجلس در خاتمه تذكر خود آورده‌اند: ما امضاء کنندگان زیر به جنابعالی تذکر می‌دهیم که از ادامه تصدی غیرقانونی آقای مرتضوی جلوگیری فرمایید. در غیر این صورت برای اجرای قانون از ابزارهای دیگر استفاده خواهیم کرد.





Thursday, December 20, 2012

مجید توکلی - Majid Tavakoli



Ali Rowghani has been named chief operating officer of Twitter, according to a change in his Twitter profile, shifting into the role that CEO Dick Costolo once held only a few years ago http://allthingsd.com/20121219/twitter-shifts-top-brass-with-new-coo-and-cfo-appointments/?mod=atdtweet | Persian Icons http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151188875841704&set=a.225257816703.131727.197043446703&type=1

تدارک برای اعدام های گسترده و قطع ۴روزه تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج که زندانیان عادی از طریق آن با خانواده های خود تماس داشتند. ۴ روز است که قطع گردیده است

از روز جمعه ۲۴ آذر ماه تمامی تلفنهای زندان گوهردشت کرج قطع می باشد و از آن تاریخ تاکنون خانواده های زندانیان عادی و از وضعیت و شرایط عزیزانشان در بی خبری مطلق بسر می برند.زندانیان عادی زندان گوهردشت کرج از داشتن ملاقتهای حضوری با خانواده های خود مدتها است که محروم می باشند.

و از آنجایی که تعدادی از زندانیان خانواده های آنها در شهرستانها زندگی می کنند وتنها وسیله ارتباطی آنها با فرزندان، همسرانشان و سایر اعضای خانواده از این طریق صورت می گرفت بیش از ۴ روز است که قطع گردیده است.

از طرفی دیگر رژیم ولی فقیه با مجموعه اظهار نظرهای علنی توسط صادق لاریجانی جنایتکار علیه بشریت که نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد و همچنین احمد رضا رادان قاتل ، شکنجه گرو از مجریان سرکوب خونین مردم ایران برای توجیه اعدام های گسترده که در پیش رو دارند در روزهای اخیر در رسانه های ولی فقیه علنا بر روی این مسئله تاکید کرده اند





عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرنگار کلمه، عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی که از بیماری های گوارشی رنج می برد روز سه شنبه ۲۱ آذرماه بر اثر تشدید این بیماری به بیمارستان سینا اعزام و با تشخیص پزشکان معالج در آنجا بستری شد.

این عضو کانون مدافعان حقوق بشر درمدت حضور در بند ۲۰۹ به علت تغذیه نا مناسب به مشکلات گوارشی مبتلا شد و طی ماه های گذشته چندین نوبت به بیمارستان خارج از زندان اعزام می شد که در نهایت پزشکان معالج وی تصمیم به بستری کردن سلطانی برای انجام آزمایشات و درمان گرفتند.

عبدالفتاح سلطانی از وکلا و فعال حقوق بشر ایران روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و در تاریخ ۱۸ دی ماه سال گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی با سه اتهام روبه رو شد: گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر. او به ۱۳ سال حبس در تبعید در شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است.





دور جدید فشارها بر زندانیان سیاسی محبوس در بند کارگاه زندان ت بریز

مسئولان زندان مرکزی تبریز از روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه، دور جدیدی از اعمال فشارها بر زندانیان سیاسی محبوس در بند کارگاه این زندان را، آغاز کرده‌اند.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه مهندس مسعود حسین‌زاده فعال مدنی اهل آذربایجان در حالی که در حال مطالعه‌ی کتاب در تخت خواب خود بود، توسط وکیل بند احضار شده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.


زندانیان دیگر در اعتراض به این عمل در سالن بند کارگاه زندان تبریز، متحصن شده و اعلام می‌کنند تا حضور مسئولان زندان و رسیدگی به شکایتشان به اتاق‌هایشان باز نخواهند گشت.


در پی این اقدام زندانیان سرانجام ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۴ آذرماه، چاووشی افسر نگهبان کشیک با حضور در جمع زندانیان قول به رسیدگی داده و از زندانیان درخواست می‌کند تا به اتاق‌هایشان بازگردند. اما از روز بعد اعمال فشار‌ها هم چنان ادامه داشته و حتی گسترش نیز یافته است.


این در حالی است که بند کارگاه (کار درمانی) زندان مرکزی تبریز از بندهای سه گانه‌ی متادون بوده و علاوه بر اینکه این بند از لحاظ بهداشتی در وضعیت اسف باری به سر می‌برد. بیماری‌های خطرناکی از جمله ایدز و هپاتیت نیز در آن شیوع گسترده‌ای دارد.


محمد جراحی کارگر زندانی و آرش محمدی و بهروز فریدی فعالین دانشجویی نیز در این بند محبوس هستند.


شایان ذکر است مهدی حمیدی شفیق فعال دانشجویی نیز که برای گذراندن ۲۱ ماه حبس تعزیری خود روز شنبه ۱۸ آذر بازداشت شده بود، به این بند منتقل شده است.


http://hra-news4.info/1389-01-27-05-27-21/14430-1.html





وکیل هم تایید کرد: خانواده ستار بهشتی را “به زور” به دفترخانه برده و رضایت گرفته‌اند

org-z1355792969b0497f23377fb08d6836dbe6df4efa9c6a6710e8.jpgدادستان کل کشور در سخنان تازه ی خود در خصوص پرونده قتل ستار بهشتی با اشاره ی خود به اینکه “با فرض ادعای گرفتن رضایت از مادر ستار بهشتی نوع مجازات از جنبه خصوصی مهم است” خواسته یا ناخواسته تداعی کننده پرونده کوی دانشگاه و داستان ریش تراش شد. سخنی که نگرانی ها در مورد تحریف پرونده قتل ستار بهشتی از مسیر اصلی خود را که در دستگاه قضا مسبوق به سابقه است، افزایش داده است.



در عین حال البته همین که این بار مسئولان امر با انکار کل موضوع، در پی خاتمه دادن به ماجرا در افکار عمومی و دستگاه قضایی نیستند، مانند واکنش هایی که در موارد هدی صابر و هاله سحابی شاهد آن بودیم، جای این امید را باقی می گذارد که عمل به قانون و پیگیری امور بر اساس عدالت، جدی تر گرفته شود.


اعتراف دادستان چیست؟


به گزارش کلمه، غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود گفته است: “با فرض ادعای گرفتن رضایت از مادر ستار بهشتی نوع مجازات از جنبه خصوصی مهم است.” به تعبیری دیگر معنای سخنان او این است که مسیری که دستگاه قضایی در مورد پرونده ستار بهشتی قرار است دنبال کند به این منوال خواهد بود که جنبه جنایی پرونده را منتفی کرده و قرار مجرمیت را بر مبنای اتهام قتل کنار بگذارند که از هم اکنون می توان صدور یک کیفرخواست صوری را برای آن پیش بینی کرد.


همزمان با سخنان آقای دادستان، گیتی پورفاضل وکیل خانواده ستار بهشتی اعلام کرده که دو روز بعد از این که ستار را دفن کردند خانواده او را به زور به دفترخانه برده و رضایتی از مادر گرفتند که با آن رضایت پلیس فتا را از اتفاقی که افتاده مبرا کردند.


او در گفت و گوی خود با رادیو فردا با بیان اینکه متن رضایت‌نامه را ندیده‌، افزوده است: به این صورت که شنیدم از بازپرس که ایشان هیچ ادعایی نسبت به این پرونده ندارد.


گیتی پورفاضل می گوید: ادعا کرده ام که چون هنوز قاتل مشخص نشده بوده و حتما رضایت باید در مورد آن شخص مجرم یا شخص قاتل باشد که بتواند تخفیفی در جرمش داده شود، بنابراین این یک رضایت کلی است که ارزش قانونی ندارد.


پیش از این خانم گوهر عشقی مادر ستار بهشتی در گفت و گویی با دویچه وله گفته بود: مرا با قاتلان ستار روبه‌رو کردند و گفتند اگر رضایت ندهی دخترت را بازداشت می‌کنیم. او گفته بود: نمی‌خواستم داغ دیگری روی سینه من بماند. من با تهدید امضا کردم. مدام من را تهدید کردند و من مجبور شدم امضا کنم.




Tuesday, December 18, 2012

پوستری برای تولد ضیاء الدین نبوی



ستاره باران جواب كدام سلامی به آفتاب از دريچه تاريک؟ كلام از نگاه تو شكل می بندد. خوشا نظر بازيا كه تو آغاز می كنی! پس پشت مردمكانت فرياد كدام زندانی است که آزادی را به لبان بر آماسيده گل سرخی پرتاب می كند؟ ـ ورنه این ستاره بازی حاشا چیزی بدهكار آفتاب نيست. و دلت كبوتر آشتی ست، در خون تپيده به بام تلخ. با اين همه چه بالا چه بلند پرواز می كنی! twitter.com/Zia_Nabavi

Sunday, December 16, 2012

محمد نوری‌زاد در مصاحبه با روز: در غربت ستار بهشتی، خاتمی کجا بود؟

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱


محمد نوری زاد، نویسنده و فیلمساز منتقد جمهوری اسلامی در گفت و گو با "روز" از غیبت افرادی مانند سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق در مراسم چهلم ستار بهشتی که از آن به عنوان "غربت" این وبلاگنویس کشته شده نام برد، انتقاد کرد.


به گفته نوری زاد که خود در این مراسم حاضر بود، حضور افرادی مانند خاتمی یا حتی دیگر مسئولان فعلی کشور در مراسمی که با موافقت نهادهای امنیتی برگزار شده بود، می توانست مرهمی بر زخم خانواده ستار بهشتی باشد.


http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-81fc84cb6a.html





Saturday, December 15, 2012

خبر جدید از مجید توکلی – new update, Majid Tavakoli

: علی توکلی

مادرم زنگ زد به محل کارم خیلی خوشحال بود،گفت : علی مجید زنگ زد و چند دقیقه با من و پدرت صحبت کرد . این خوشحالی از زمانی که گفتند وثیقه بگذارید هم بیشتر بود (چون کل خانواده باور نداشتیم به مجید مرخصی بدهند هرچند با کمک چند تن از دوستان وثیقه را هم تهیه کردیم) مادرم می گوید همینه که صدای مجید را بشنم برایم کافی است


Ali Tavakoli:

(posted on facebook wall 12/14/12)


My mother called me at my workplace, she was so happy and said, “Ali, Majid called a few minutes ago and sp


oke to your father and I."


She was happier than when we were told Majid would be released on bail (because despite the fact that our family did not believe they would release Majid as promised, we produced the bail money with the help of friends).


My mother says, “Just hearing Majid’s voice is enough for me.”


translated by Laleh Roudi





Thursday, December 13, 2012

اختلاس کش آمد؛ احکام ۲۰۰ متهم دیگر در راه است

با گذشت نه ماه از دادگاه اختلاس قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی از صدور ۷ حکم جدید در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده خبر داد اما باز هم نامی از خاوری و جهرمی نیاورد.


هر چند قاضی ناصر سراج در رابطه با مرحله دوم رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی تعداد متهمان را حدود ۲۰۰ نفر عنوان کرد و مدعی شد که در این پرونده به اتهامات همه آنهایی که شما به دنبال‌شان هستید رسیدگی می‌شود، اما نامی از خاوری و جهرمی نیاورد.


وی در مورد نحوه‌ برگزاری جلسات دادگاه در این مرحله گفت: دادگاه‌ها علنی است. ما در حدود ۲ هزار شعبه در سراسر کشور داریم و رسیدگی آنها علنی است.

قاضی سراج گفت: دیوان عالی کشور تا یک ماه آینده در مورد رای مرحله اول رسیدگی به پرونده بزرگ مالی خبرهایی خواهد داد.


اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی توسط ال سی های جعلی بانک صادرات در زمان تصدی محمد جهرمی، دبیراجرایی پیشین شورای نگهبان صورت گرفت و به همین دلیل در اویل مهر ۱۳۹۰ از ریاست بانک صادرات برکنار شد.

اما محمد جهرمی مشکلاتی از قبیل اختلاس در بانک را ناشی از ناموفق بودن سیستم کنترل بانکی دانسته و گفته بود که با ادامه روند فعلی، مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی سوء استفاده های احتمالی در آینده نیز باشند.


در بزرگترین اختلاس تاریخ کشور، هفت بانک مشارکت داشتند و اسامی نمایندگان مجلس نیز در این پرونده برده شده بود. علاء‌الدین بروجردی٬ ارسلان فتحی‌پور٬ محمد دهقان٬ جبار کوچکی‌نژاد و صمد مرعشی و فرزندان تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله افرادی هستند که در این پرونده اختلاس نام آنها برده شده، اما هیچ یک محاکمه نشدند.


همچنین در جلسات چهارده گانه دادگاه اختلاس نام چندین تن از مدیران دولتی برده شده است. وزیر سابق راه و ترابری، معاون وزیر صنایع، قائم مقام سابق بانک مرکزی، معاون سابق وزیر اقتصاد، وزیر سابق صنایع، معاون سابق وزیر راه و ترابری از جمله مدیران ارشدی هستند که در این اختلاس نقش داشته اند.


بهمن ماه سال گذشته، همزمان با برگزاری انتخابات نمایشی، برای انحراف افکار عمومی از مفاسد کلان اقتصادی تیم احمدی نژاد و نزدیکان دفتر رهبری، دادگاهی با حضور ۳۲ متهم در حالی تشکیل شد که رهبری امر کرده بود این موضوع خیلی کش پیدا نکند.


اما مدیرعامل بانک صادرات که اولین کسی است که باید در رابطه با این فساد عظیم مالی پاسخگو باشد، بدون حتی یک عذرخواهی ساده و به شکلی طلبکارانه از مسوولان خواست به خاطر کشف و دستگیری عناصر باند متهم به سوء استفاده مالی، از او تشکر کنند. هر چند جهرمی از کار برکنار شد، ولی تاکنون کسی به پرونده او رسیدگی نکرده است.


محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران هم که اینک در کاناداست و نحوه خروجش از کشور نیز بسیار پر ابهام بود، با بیان این که “ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسوولیت بانک صادرات نیست” از سمت خود استعفا کرده است.


هر چند وزیر اقتصاد متهم اصلی این پرونده را قهرمان صنعت کشور خوانده بود و گفته بود که وی تاکنون ده هزار شغل در کشور ایجاد کرده است و باید او را به عنوان قهرمان معرفی کرد، اما وی به عنوان اولین متهم، در مقابل دادگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. محمود احمدی نژاد نیز در واکنش به کسانی که دولت را به اختلاس متهم می کنند، گفته بود “ما باز هم سکوت می‌کنیم که به خاطر مقام رهبری است، البته این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود”.





Saturday, December 1, 2012

مجید توکلی - Majid Tavakoli



Event at UCLA: Myths in Bahram Beyzaie's Works A lecture (in Persian) by Bahram Beyzaie, film/theater Director, screen/play writer, researcher Date: Sunday , December 2, 2012 - 3-5 pm Place: Dodd Hall 147, UCLA FREE & Open to All - Limited Seating (No RSVP's) Sponsored by UCLA Center for Near Eastern Studies and Farhang Foundation http://www.payvand.com/news/12/dec/1001.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook | Persian Icons http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151163858431704&set=a.225257816703.131727.197043446703&type=1