Wednesday, April 25, 2012

نسرین ستوده کاندیدای مهم ترین جایزه حقوق بشر در جهان شد

‫نسرین ستوده کاندیدای مهم ترین جایزه حقوق بشر در جهان شد



Wall Photos
Jailed lawyer nominated for human rights award
Wed, 04/25/2012

نسرین ستوده کاندیدای مهم ترین جایزه حقوق بشر در جهان شد

http://persian.iranhumanrights.org/1391/02/sotoudeh_prize/

Jailed Iranian human rights lawyer and women’s rights activist Nasrin Sotoudeh is amongst the nominees of the 2012 Martin Ennals Award for 2012.

Micheline Calmy-Rey former Swiss President and current Chair of the Martin Ennals Foundation announced the three nominees of the main international human rights movement award at a press conference in Geneva on April 24.


Source:
http://www.radiozamaneh.com/english/content/jailed-lawyer-nominated-human-rights-award



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

صدای دانشجویان زندانی باشیم -بهاره هدایت

// به یاد دانشجوی زندانی بهاره هدایت به امید آزادی تمامی آزادگان دربند

حکومتی که از سنگ قبر معترضانش هم می ترسد

// خانواده بهنود رمضانی یکی از شهدای پس از انتخابات ، به تازگی ناگزیر شده اند با دستور نهادهای امنیتی سنگ قبر فرزند خود را تغییر دهند. بر روی سنگ قبر اولیه بهنود رمضانی یک شعر سیاسی نوشته شده بود که در آن واژه «شهید» به چشم می آمد. بر اساس این گزارش به خانواده بهنود رمضانی نیز همچون خانواده های برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گفته شده است که باید سنگ قبر را تغییر دهند و واژه «شهید» را از کنار نام این جوان حذف کنند.

صدای دانشجویان زندانی باشیم- ضیا نبوی

/// به یاد سید ستاره داران دانشجوی ستاره دار وزندانی تبعیدی ضیا نبوی به امید آزادی تمامی آزادگان دربند

A striking report from Khouzestan (southern province) about 52 villages around c...

A striking report from Khouzestan (southern province) about 52 villages around city of Shoush deprived of drinking water - this report was made for the Islamic republic's state run TV network, but was never aired!


‫گزارشی تکان دهنده از خوزستان که هرگز از صدا و سیما پخش نشد‬
bamdadkhabar.com
‫گزارشی تکان دهنده از نبود آب آشامیدنی در ۵۲ روستای اطراف شهر شوش در استان خوزستان که برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی تهیه شد اما هرگز پخش نگردید.‬



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

News vom 25. April 2012

Iran: Ausländerhetze statt Arbeitsplätze Die „Zirkel der Anständigen“ in der Islamischen Republik   Deutsche Erstaufführungen von „Iranian Taboo“ in Köln und Berlin Die ungeschriebene Geschichte der iranischen Malerei Pfoten hoch! Haushunde in Teheran verhaftet TV-Tipp: Wilder Iran (1/2) – arte, 26. April, 19.30 Uhr Politik und Wirtschaft Islamische Republik: Sanktionen belasten Atomgespräche Russland erkennt nukleare [...]

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Tuesday, April 24, 2012

نامه حمایت آمیز رییس سابق پارلمان اروپا به احمدزیدآبادی:عمیقا شهامت واستقامت شما را تحسین می‌کنم

هانس- گرت پوترینگ پروفسور افتخاری و رییس سابق پارلمان اروپا و رییس کنونی گروه خاورمیانه در اتحادیه اروپا و رییس کنونی روابط خارجی بنیاد کنراد ادرنواشیفنگ آلمان در نامه ای به احمد زیدآبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت)، با ابراز اینکه «برای من افتخار بزرگی است که حمایت از پروندۀ شما را به عهده بگیرم»، نوشته است: « من عمیقا شهامت و استقامتی که شما در مبارزه برای آزادی بیان، اصلاحات، و اجرای قانون در کشورتان نشان داده اید را تحسین می کنم. امیدوارم حمایت من از آرمانهای شما باعث دیده شدن وضعیت ناراحت کننده ای که شما و زندانیان سیاسی دیگر ایران در آن قرار دارید بشود.»

به گزارش ادوارنیوز به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، جامعه بین المللی حقوق بشر فرانکوفورت (آلمان) به آقای پوترینگ پیشنهاد کرد که به حمایت و سخن گفتن از وضعیت احمدزیدآبادی بپردازد که با استقبال وی مواجه شد. در ادامه این نامه که نسخه ای از آن در اختیار کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران قرار داده شده آمده است: «آقای دکتر احمد زیدآبادی، دوست عزیز! عزم شما برای دفاع از عقیدۀ خود به رغم فشار بسیار زیادی که با آن روبرو هستید برای مردم شما الگوی بسیار مهمی است. من شنیده ام که شما در فارسی می گویید که “مکنونات قلبی به زبان راه پیدا میکنند.” من ایمان دارم به یمن تعهدی که شما و سایر مردان و زنان شجاع حس می کنید، این امر مجددا برای ایرانیان تبدیل به یک واقعیت خواهد شد. این به این دلیل است که در انتها، این قدرت نیست که بر عدالت فائق می آید، بلکه این عدالت است که بر قدرت فائق می آید. این باور صمیمانۀ قلبی من است. تعهد شما باعث تغییرات خواهد شد و مردم سراسر جهان را تشویق خواهد کرد تا برای دستیابی به حقوق خویش تلاش کنند و من میخواهم برای این امر از شما تشکر کنم.»

هانس- گرت پوترینگ ادامه داده است: «دکتر زیدآبادی عزیز، من برای شما و خانوادۀ شما ظرف ماههای آتی آرزوی قدرت بسیار زیاد می کنم. امید خود را برای وجود عدالت برای خود و همۀ ایرانیان از دست ندهید. در سراسر جهان مردمی هستند که با شما در این شرایط مشکل احساس نزدیکی می کنند و از آرمانهای شما دفاع می کنند. این سخن ناشنیده نخواهد ماند.»



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

News vom 24. April 2012

Hausarrest: Absolute Kontaktsperre für Oppositionsführer Moussavi und Rahnavard (FA) Kurzmeldungen aus der iranischen Zivilgesellschaft – 23. April 2012 Israelischer Friedensaktivist: “Mehrheit ist gegen einen Krieg mit Iran” 24. April 2012: 97. Jahrestag des Genozids an den Armeniern Justice for Iran: Verbannt Press TV aus dem Äther! Fotobericht: Der See Barm-e Firouz in Sepidan nahe Schiras [...]

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Prof. Hans-Gert Pöttering ist seit vielen Jahren mit der IGFM verbunden, unterst...

Prof. Hans-Gert Pöttering ist seit vielen Jahren mit der IGFM verbunden, unterstützt deren Arbeit und hat auch Patenschaften für zwei politische Gefangene übernommen. Ab 2007 setzte er sich für den kubanischen Arzt und Menschenrechtsaktivisten Dr. Oscar Elias Biscet Gonzalez ein, der zu 25 Jahren Haft verurteilt worden ist, weil er die Menschenrechtssituation in seiner Heimat und das kubanische Abtreibungsprogramm kritisierte. Im März 2011 ist er nach 12 Jahren Haft entlassen worden.


Prof. Dr. Hans Gert Pöttering war Hauptredner der IGFM Jahrestagung 2012
www.igfm.de
Prof. Dr. Hans Gert Pöttering war Hauptredner der IGFM Jahrestagung 2012



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

گرت پوترینگ پروفسور افتخاری و رییس سابق پارلمان اروپا و رییس کنونی گروه خاورمیان...

‫گرت پوترینگ پروفسور افتخاری و رییس سابق پارلمان اروپا و رییس کنونی گروه خاورمیانه دراتحادیه اروپا و رییس کنونی روابط خارجی بنیاد کنراد ادرنواشیفنگ آلمان در نامه ای به احمد زیدآبادی با ابراز اینکه «برای من افتخار بزرگی است که حمایت از پروندۀ شما را به عهده بگیرم»، نوشته است: « من عمیقا شهامت و استقامتی که شما در مبارزه برای آزادی بیان، اصلاحات، و اجرای قانون در کشورتان نشان داده اید را تحسین می کنم. امیدوارم حمایت من از آرمانهای شما باعث دیده شدن وضعیت ناراحت کننده ای که شما و زندانیان سیاسی دیگر ایران در آن قرار دارید بشود.»‬


‫نامه حمایت آمیز رییس سابق پارلمان اروپا به احمدزیدآبادی: عمیقا شهامت واستقامت شما را تحسین می‌کنم‬
sepidedam.org
‫به گزارش ادوارنیوز هانس- گرت پوترینگ پروفسور افتخاری و رییس سابق پارلمان اروپا و رییس کنونی گروه خاورمیانه دراتحادیه اروپا و رییس کنونی روابط خارجی بنیاد کنراد ادرنواشیفنگ آلمان در نامه ای به احمد زیدآبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت)، با ابراز اینکه «برای من افتخار بزرگی است...‬



http://adf.ly/1587888/whostheadmin

یادداشت وارده: نگاهی به مجموعه شعر «دوئتی برای یک صدا»


معرفی:

عنوان: دوئتی برای یک صدا
شاعر: لیندا پاستان
مترجم: آزاده کامیار
ناشر: نشر چشمه
4200 تومان


هدیه- اگر شما به دسته‌ای تعلق دارید که می‌دانند بهترین راه روبرویی با جهان شعر زنده است، بهترین حالت برای خواندن این نوشته هم، ابتدا کشیدن یک نفس عمیق، بعد کمی جا به جا شدن بر روی صندلی‌تان و در آخر زدن یک لبخند است: روبرو شدن با یک مجموعه شعر خانگی فضایی کمی متفاوت می‌طلبد.

«نشر چشمه»، همین چند وقت پیش یک کتاب شعر خانگی منتشر کرده است. اینکه شعر خانگی یعنی چه را، تا قبل از اینکه آزاده در مقدمه کتاب توضیح دهد، نمی دانستم: (آزاده اسم مترجم کتاب است و خب فضای این نوشته خیلی صمیمی است و اگر چند خط جلوتر به جای خانم پاستان از اسم لیندا استفاده کردم دلیلش تنها همین است و لاغیر!) شعری که اشعار آن ضبط وقایع هر روزه و به عبارتی معمولی‌هاست و این دقیقا دلیلی است که «دوئتی برای یک صدا» را باید خواند:

فکر کنم اوایل اردیبهشت بود
زمان یاس و زغال اخته
زمان وعده‌ها و وعیدها
که حالا چند تایش هم شکست، شکست.

حالا بعد از خواندن این سطور، حتما شما یادتان می‌افتد که الان اوایل اردیبهشت است، کم‌کم وقت زغال اخته خوردن است و یک عالمه یادآوری شادی‌آور دیگر.

لیندا پاستا، متولد 1932 است. یعنی یک زن،  که زمان زیادی برای تجربه کردن زندگی داشته است. همین است که وقتی صحبت از پنج‌خوان اندوه می‌کند: «شبی که تو را گم کردم، کسانی پنج خوان اندوه را نشانم دادند، گفتند، از این سو برو، آسان است رفتن، زود یاد می‌گیری ...» در آخرش هم یادش هست که بگوید «دوار است پلکان اندوه، تو را گم کرده‌ام». بعد تو (ذکر کرده بودم این متن صمیمی است، در چنین فضایی شما هم تبدیل می‌شود به تو) دلت می‌خواهد چند شعر جلوتر را ورق بزنی. چند شعر جلوتر که: «در واقع یکی هستند زن و نقاشی و فصل» و یادت بیاید گذر از هیچ کدام از این سه آسان نیست، سخت هم نیست و ممکن هم نیست. (حتی شاید دلت خواست کتاب «نیست» علیرضا روشن را دوباره برداری و بخوانی، یا اگر نداری، نمایشگاه امسال بخری!)

کمی بعدتر، لیندا (ای بابا!) نشانمان می‌دهد که فرقی نمی‌کند کجای جهان باشی. دلهره‌های خانگی همه ما یکی است. دلهره ما از ترک دنیای امن‌مان. از وصل بودن به گذشته. اینکه بخشی از ایمیل‌هایی که برای هم می‌زنیم و سرشارند از «یادت می‌آید؟»ها و این در تمام جهان چطور مشترک است:

«چون به آینده اعتماد ندارم، هر کجا که می‌روم، هی از پس شانه به پشت نگاه می‌کنم»

حتی شاید جذاب‌ترین بخش مجموعه شعر خانگی، این باشد که کتابی است که هر کس می‌تواند شعری، خطی، نگاهی، کلامی پیدا کند که  بشود گفت صدای شخصی‌اش است. مثلا احتمال دارد اگر نویسنده اصلی این وبلاگ می‌خواست یادداشتی بر این کتاب بنویسد، با این بخش کتاب شروع می‌کرد:

«یعنی همان چیزی که نویسندگان به آن می‌گویند معنا، تپانچه معروف چخوف، که باید در پرده آخر تیری از آن شلیک شود»

شگفت‌انگیزترین بخش کتاب، وقتی است که نویسنده تمام هستی‌اش را نشانت می‌دهد: او یک انسان عادی است: «در خواب من باران می‌آمد و صبح دشت خیس بود»، یک زن است: «حرفی هست، که می‌خواهم بشنوی، حرفی فراتر از عشق، سپاس یا هم‌آغوشی» یک دختر است: «بعد از آن سکته مغزی، تو زن دیگری شدی، این درست که یاد گرفتم او را هم دوست داشته باشم، اما هرگز نشد از سر تقصیراتش بگذرم، که مادر واقعی‌ام را، تو را، جایی میان رانه‌های برف، پشت قله‌های بیوگی، پنهان کرد» یک مادر است «وقتی دوچرخه سواری یادت دادم، تو هشت سالت بود» و همچنان یک انسان عادی است.

فکر می‌کنم این تمام چیزی است که ما این روزها در بین اخبار متفاوت جنگ و تحریم و تجاوز و تورم در حال فراموش کردنیم: اینکه چطور یک انسان عادی باشیم. اینکه چطور به تمامی زندگی کنیم، از لحظه‌های کوچک‌مان لذت ببریم، هر چند زنده بودن، همیشه با رنج‌ها و سختی‌هایی همراه است که آن را خاص – به شدت خاص و خواستنی – می‌کند:

«آن‌چه می‌خواهیم؛ هرگز ساده نبوده است؛ در میان اشیایی حرکت می‌کنیم؛ که خیال می‌کردیم می‌خواهیم: چهره، اتاق، کتابی گشوده؛  این اشیا نام ما را بر خود دارند؛ اینکه آن‌ها ما را می‌خواهند».

پی‌نوشت:
- یک مسئله خیلی مهم دیگر هم هست: امسال نمایشگاه کتاب بدون حضور «نشر چشمه» فعالیت می‌کند. نشر چشمه، از این جریان به شدت ناراحت است و در نظر دارد هم زمان با نمایشگاه، تخفیفی بر روی کتاب‌هایش را در همان کتابفروشی‌اش – زیر پل کریمخان تقاطع قرنی – داشته باشد. این یعنی به نشر چشمه سر بزنید!

- یک لبخند دیگر بزنید، یک کمی دیگر بر روی صندلی‌تان جا به جا شوید و کمی زندگی کنید. روزهای اردیبهشتی فوق العاده‌اند!

و از خودم می‌پرسم
اصلا می‌شد با وجود نقشه‌ای
که خدا کشیده بود
حوا سیب را
نپذیرد؟

«مجمع دیوانگان» مشتاقانه از انتشار یادداشت‌های شما استقبال می‌کند


________________________________ http://j.mp/Please-Support-Me-by-Click-HERE http://j.gs/rEY

Monday, April 23, 2012

تصویری که مردم برزیل باید از فرهنگ ایرانیان داشته باشند


برخورد نخست: 
«لوییز ایناسیو داسیلوا» معروف به «لولا» احتمالا محبوب‌ترین رییس جمهور تاریخ برزیل بوده است. پس زمانی که او برای دولتمردان ایرانی پیغام فرستاد که از سنگسار «سکینه محمدی آشتیانی» خودداری کنند، (+) توجه بخش عمده‌ای از جامعه برزیلی به این پرونده جنجالی در خاک ایران جلب شد. پرونده‌ای که در آن خانم آشتیانی به دلیل آنچه «زنای محصنه» خوانده می‌شود به مجازات «سنگسار» محکوم شده بود. 

برخورد دوم: 
پس از آنکه دیپلمات ایرانی در استخر برزیلی دختربچه‌های 8 تا 16 سال را مورد اذیت و آزار قرار داد، سفارت‌خانه ایران در برزیل اعلام کرد که مسئله چیزی نبوده است بجز یک «سوء تفاهم به دلیل تفاوت‌های فرهنگی»! (+) قطعا شهروند برزیلی در برخورد با این توضیح دیپلماتیک مقامات ایرانی از خود خواهد پرسید «این تفاوت فرهنگی ما با ایرانیان چیست؟» آنگاه ممکن است به یاد نخستین برخورد خود با مسئله ایرانیان بیفتد! 

یک شهروند عادی برزیلی احتمالا اطلاعات اندکی از فرهنگ ایرانیان خواهد داشت اما جنجال اخیر ممکن است بسیاری از برزیلی‌ها را به این فکر بیندازد که از کنار هم قرار دادن همین اطلاعات اندک یک تصویر کلی از جامعه ایرانی در ذهن خود ایجاد کنند! آنگاه هیچ بعید نیست به این نتیجه عجیب و غریب برسند که «در فرهنگ ایرانیان، اگر زن و مرد با رضایت دوطرفه با هم ارتباط برقرار کنند مجازات می‌شوند و اگر مردی بدون رضایت زن از او استفاده کند مورد حمایت‌ قرار می‌گیرد»! 

اگر گمان می‌کنید چنین تصویری یک توهین آشکار و حتی برداشتی بی‌شرمانه‌ از فرهنگ کهن ایرانیان است، پس امیدوار باشید که برزیلی‌ها اصلا به سرشان نزند که برای تحقیق بیشتر به وبلاگستان فارسی مراجعه کنند! زیرا ممکن است در برخورد سوم با وبلاگ‌نویسی مواجه شوند که نه تنها تلاش می‌کند کل مسئله را یک «سناریو»ی طراحی شده از جانب بیگانگان نشان دهد، بلکه حتی در این عملیات متحیرانه کار را به جایی می‌رساند که اعتراف کند: «مشکل چهارم این سناریو، ابهام در بحث تعدی جنسی است. می دانیم که در ایران نوع برخورد با کودکان به خاطر شرایط فرهنگی فرق می کند. پیش آمده است که خود من در استخر، با کودکان دوستانم بازی و شوخی کرده‌ام در حالی که پدرانشان نیز ناظر بوده‌اند. این چنین رفتاری به گفته دوستان خارج نشین، در خارج از ایران عرف نیست. این سناریو در اصل یک رفتار غیرمعمول در خارج از ایران ولی معمول در ایران را، به عنوان تعدی جنسی مطرح کرده است».(+)


________________________________ http://j.mp/Please-Support-Me-by-Click-HERE http://j.gs/rEY

ضرب و شتم جواد علیخانی، دانشجوی زندانی، در سالن ملاقات زندان اوین

جواد علیخانی، دانشجوی زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین، امروز در سالن ملاقات پس از اعتراض به محرومیتش از ملاقات، از سوی مأموران سالن مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مادر جواد علیخانی که از شهرستان برای دیدار با وی به تهران آمده بود، به دلیل آنچه "همراه داشتن اقلام غیرمجاز" عنوان شد، از ملاقات با فرزندش محروم شد.

جواد علیخانی پس از اطلاع از این مسأله، به اعتراض نسبت به عملکرد مسئولان سالن ملاقات پرداخت که از سوی آنان مورد ضرب و شتم واقع شده و به بند ۲۰۹ انتقال یافت.

این اتفاق، موجب ایجاد تشنج در سالن ملاقات شد و تأثر شدید سایر خانواده‌ها را در پی داشت.

جواد علیخانی، دانشجوی دوره دکترای دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در ۲۸ مهر ماه سال ۸۶ دستگیر شد. او به مدت ۱۱ روز در بازداشت‌گاه اطلاعات به سر برد و سپس به زندان سپیدار اهواز منتقل شد . علیخانی، ۱۱ ماه در زندان سپیدار اهواز بدون مرخصی نگهداری شد ودر شهریور ماه ۸۷ با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی در پاییز سال ۸۷، سه ماه بعد از آزادی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات و رهبری به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال حبس قطعی کاهش یافت. جواد علیخانی برای اجرای حکم ۳ سال حبس قطعی خود در تاریخ هشت خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت و روانه زندان شد.

جواد علیخانی در طی این مدت از حق مرخصی محروم بوده است و با وجود برخوردار بودن شرایط "آزادی مشروط"، با این درخواست وی مخالفت شده است.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

مادر مجید دری در سالروز تولد فرزندش: پسرم در شرایط بسیار بدی در زندان بهبهان نگهداری می شود

شماری از فعالین دانشجویی و مدنی با حضور در منزل مجید دری در شهر کرج، سالروز تولد وی را در کنار اعضای خانواده اش جشن گرفتند.

برای سومین سال متوالی است که مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، سالروز تولد خود را در زندان به سر می برد.

به گزارش دانشجونیوز، مجید دری عضو شورای دفاع از حق تحصیل، متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ است. به همین مناسبت شماری از فعالین دانشجویی و سیاسی با تهیه کیک تولد در کنار اعضای خانواده مجید دری، یاد وی را گرامی داشتند.

دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) چندی پیش با انتشار فراخوانی مشترک از تمامی دانشگاهیان، نهادهای مدنی، سازمان های مدافع حقوق بشر و تمامی هموطنان در داخل و خارج از کشور خواسته بودند تا به شکل ویژه حمایت خود را از دانشجویان دربند اعلام نموده و به کارزار سراسری برای اعتراض به تدوام حبس این دانشجویان بپیوندند.

«وضعیت زندان بهبهان مناسب نیست»

در این دیدار مادر مجید دری با اشاره به شرایط بسیار نامناسب زندان بهبهان، از کمبود امکانات و وضعیت سخت زندانیان در آنجا سخن گفت.

وی همچنین اظهار داشت که به دلیل دوری راه، ملاقات ها هم به سختی انجام می شود. لازم به ذکر است که خانواده مجید دری در شهر کرج ساکن هستند.

مادر مجید دری چندی پیش در گفتگو با تارنمای جرس نیز به عدم پاسخگویی مسئولان به درخواست مرخصی اعتراض کرده بود: "ما را تحت فشار می گذارید که مصاحبه نکنیم پس حداقل جواب ما را بدهید. موقع بازداشت مجید هیجده مامور آمدند تا بازداشتش کنند، اما الان یک نفر هم پیدا نمی شود جواب ما را بدهد؟! بخدا اعصابمان خرد است و این سومین عیدی است که مجید در زندان است. هیجده ساعت باید راه را طی کنیم تا او را ببینیم نمی دانم چه کسی باید جوابگوی ما باشد؟"

مجید دری، در ١٨تیرماه سال ۱۳۸۸ در شهر قزوین بازداشت شد. در آذر ماه سال ۸۸، شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، وی را به دلیل اتهاماتی چون محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به یازده سال زندان همراه با تبعید محکوم کرد. در دادگاه تجدید نظر این حکم به به ٦ سال زندان در تبعید کاهش یافت.

وی هم اکنون دوران محکومیتش را در تبعید، در زندان بهبهان، بدون هیچ گونه استفاده از حق مرخصی سپری می کند.

شادم که در مقابلتان سکوت نکردم

در تیرماه سال گذشته نیز مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی حکم اخراج مجید دری را ازدانشگاه صادر کردند. وی پیش از بازداشت به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

در همین راستا مجید دری با نگارش نامه ای از درون زندان اعلام کرد از اینکه سکوت ننموده و سرخم نکرده، خوشحال است: "به تازگی نامه اخراجم به دستم رسید و دلیل اخراجم را عدم حضور موجه به مدت ۴ ترم عنوان کردند و حق ادامه تحصیلم را گرفتند. یاد صحبت یکی از مسئولین افتادم که گفته بود زندانهای ایران مثل هتل است شاید به این جهت است پذیرشش زیاد است چیزی حدود ۳ برابر ظرفیت‎‏، قابل توجه قوه قضائیه.

شادم که در مقابلتان سکوت نکردم که هرچی می‌خواهید بکنید و سربلندم که در برابرتان سر خم نکردم و در اینجا جا دارد اخراجم را به خودم تبریک بگویم."

در آذر ماه سال گذشته نیز بیش از ٤٧٠  تن از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید ایرانی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، با امضای نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به احکام سنگین و ناعادلانه‌ی حبس در تبعید برای دو دانشجوی محروم از تحصیل ستاره دار، ضیا نبوی و مجید درّی، اعلام کردند.

در همین زمینه:

صدای دانشجویان دربند باشیم

نامه مجید دری از زندان خطاب به دانشجویان

نامه مجید دری به مناسبت ١٦ آذر: جز این است كه شرایط را ما می سازیم؟

نامه سرگشاده بیش از ٤٧٠ تن از دانشگاهیان: ضیا نبوی و مجید دری، دانشجویان زندانی در تبعید را آزاد کنید



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

تشکیل ستاد بحران در وزارت نفت، در پی حملات سایبری

محمدنژاد،رئیس پدافند غیر عامل وزارت نفت اعلام کرد با توجه به افزایش حملات سایبری به سامانه مخابرات و اینترنت از دوشنبه شب، برای مقابله با این حملات در این وزارتخانه ستاد بحران تشکیل شده است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، حمدالله محمدنژاد دوشنبه، چهارم اردیبهشت به خبرگزاری مهر گفت که دانشمندان فناوری صنعت نفت در حال برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی این حملات در فضای مجازی هستند.

این مقام وزارت نفت تاکید کرد: هنوز مشخص نیست حملات اینترنتی از داخل ایران صورت گرفته یا خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است.

حمله سایبری از منبع نامعلومی، عصر یکشنبه ۲۲ آوریل، این بار سامانه اینترنتی وزارت نفت ایران را هدف گرفت. ویروس اینترنتی در مرکز کنترل صدور نفت جزیره خارک کشف شد، جزیره‌ای که بخش اعظم نفت خام ایران از آنجا صادر می‌شود. این حمله مشابه حمله تقریبا دو سال پیش کرمهای استاکس نت به تاسیسات اتمی ایران توصیف می‌شود.

وزارت نفت برای مقابله با این حمله اینترنتی ستاد بحران تشکیل داده است. علی نیکزاد رهبر، سخنگوی این وزارت خانه گفته است که اگرچه ویروس با سوزاندن مادربرد کامپیوتر‌ها به پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است اما با وجود این، «همه اطلاعات اساسی این وزارتخانه صدمه ندیده است.»

علیرضا نیکزاد، سخنگوی وزارت نفت هم با تایید حملات سایبری صورت گرفته به وزارت نفت به خبرگزاری فارس گفت که حمله صورت گرفته با نفوذ یک ویروس با هدف پاک کردن اطلاعات کامپیوترهای وزارت نفت انجام شده است.

علیرضا نیکزاد توضیح داد که این حمله موجب از کار افتادن مادربرد‌های کامپیوتر‌های وزارت نفت شده است. او البته تاکید کرد که اطلاعات اساسی وزارت نفت در اثر این حملات صدمه ندیده است.

سخنگوی وزارت نفت دلیل این موضوع را جدا بودن سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی اعلام کرد و در عین حال گفت که در وزارتخانه از تمام اطلاعات یک کپی وجود دارد.

آقای نیکزاد تاکید کرد که در این حمله سایبری تنها به مسائل و اطلاعات عمومی آسیب رسیده و در بخش اتوماسیون اداری و سیستم EOR هم فقط اطلاعات عمومی سیستم‌ها آسیب دیده است.

صنعت نفت ایران شاهرگ اقتصاد ایران است و بخش اعظم بودجه این کشور از صادرات حیاتی نفت تامین می شود. هر گونه تخریب عمده در این بخش باعث لطمات جبران ناپذیری بر اقتصاد ایران وارد خواهد ساخت.



Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin