Sunday, December 1, 2013

فشار بر شهروندان کُرد در حین جمع‌آوری ماهواره ادامه دارد

x17108.jpg.pagespeed.ic .vl 1QuOi9b فشار بر شهروندان کُرد در حین جمع‌آوری ماهواره ادامه دارد


نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در استان کرمانشاه به صورت گسترده اقدام به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره متعلق به شهروندان می‌کنند.


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه نهم آذرماه نیروهای نظامی ایران در شهرهای پاوه، شمشیر و روستاهای اطراف آن صدها بشقاب ماهواره را ضبط و مصادر کردند.


به گفته‌ی یکی از شهروندان ساکن شمشیر، مأموران حکومتی بدون ارائه‌ی مجوز قانونی و برگه‌ی ورود، منازل شهروندان کُرد را مورد تفتیش قرار می‌دادند و این امر فضای ترس و رعب را حاکم می‌کرد.


این منبع مطلع در ادامه افزود: ” توهین و بی‌حرمتی نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران با واکنش شهروندان رو‌به‌رو شد که درگیری مأموران با شهروندان را در پی داشت.


همچنین پیشتر و در استان کُردستان، نیروهای نظامی ایران بصورت خشن و کماندویی در محله‌ی “تپه موسک” شهر مریوان اقدام به ضبط و جمع آوری ماهواره از منازل شهروندان کردند.


گفته می‌شود مأموران با استفاده از نردبان و عملیات راپل به پشت بام منازل مسکونی آنان رفته و اقدام به جمع‌آوری دیش ماهواره‌ها کردند.


علی‌رغم مخالفت برخی شخصیت‌های سیاسی و اعضای مجلس اسلامی در جمع‌آوری ماهواره و نحوه‌ی اقدامات صورت گرفته اما مقامات ناجا از ادامه‌ی ضبط و مصادره‌ی گیرندهای ماهواره خبر می‌دهند که دامنه‌ی چنین اقداماتی در مناطق کُردنشین ایران، به سبب پخش شبکه‌های فضایی متعلق به احزاب و گروه‌های سیاسی اپوزسیون و نیز شبکه‌های تلویزیونی اقلیم کُردستان عراق، بسیار گسترده می‌باشد.


No comments:

Post a Comment