Saturday, September 28, 2013

آیت‌اله سیستانی ختنه دختران را حرام ندانست

در پاسخ به یک استفتا

«آیت‌اله سیستانی ختنه دختران را حرام ندانست»


sistanii2 آیت‌اله سیستانی ختنه دختران را حرام ندانست

«آیت‌اله علی سیستانی» مرجع تقلید شیعه ساکن نجف در پاسخ به استفتایی درباره مساله ختنه دختران که مردادماه گذشته انجام شد، این امر را از نظر شرعی حرام ندانست.

«وب‌سایت شفقنا» پایگاه بین‌المللی هم‌کاری‌های خبری شیعه، متن استفتا و پاسخ به آن را به این صورت منتشر کرده است: «در برخی نقاط جهان، عمل ختنه دختران مرسوم است. آیا این عمل وجه شرعی دارد؟ برخی جوامع پزشکی معتقدند در اثر این عمل به زن لطمه جسمی یا روحی وارد می‌شود و یا احتمال خطر برای آن متصور است، در این صورت حکم چیست؟ آیا اجبار زن به ختنه جایز است و ولی دختر می‌تواند او را وادار به این عمل کند؟».

آیت‌اله سیستانی در پاسخ نوشته است: «بسمه تعالی، حرام نیست».


ختنه دختران یکی از اعمالی است که به دلیل پیامدهای منفی بهداشتی و روانی آن بر روی قربانیان، به ناقص‌سازی زنان تعبیر شده و گروه‌های مدافع حقوق بشر در سراسر جهان تلاش دارند تا مانع ادامه یافتن این سنت که هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای آفریقایی، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، بخش‌هایی از ایران و برخی نقاط دیگر دنیا رواج دارد، شوند.

ختنه زنان در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع بوده و مرتکبین آن مشمول مجازات می‌شوند.


منبع: رادیو کوچه


148400 508 آیت‌اله سیستانی ختنه دختران را حرام ندانست



آقای حسن روحانی , از آیت الله سیستانی , هم لباس دینی و احتمالا هم فکر خود, بخواهید این فتوا را تکذیب و این عمل غیر انسانی و شکنجه یی که اثراتش یک عمر برای شکنجه شده باقی میماند را حرام اعلام کند.

افشین افشین جم



No comments:

Post a Comment