Thursday, August 29, 2013

ترکیه برای شرکت در عملیات نظامی علیه سوریه اعلام آمادگی کرد



نشانه های آمادگی ائتلاف بین المللی برای حمله نظامی به سوریه


کشورهای غربی به آماده سازی و تنظیم آرایش نظامی نیروهای خود برای حمله نظامی احتمالی به سوریه، و در واکنش به کاربرد سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان توسط این کشورهمچنان ادامه می دهند.


به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، به نظر می رسد که آماده سازی کشورهای غربی، برای رهبری یک حمله نظامی به سوریه تقریبا کامل شده و تنها مسئله‌ای که در این میان باقی مانده پایان شمارش معکوس برای زمان آغاز این حمله است.


بر اساس این گزارش مقدمات حمله نظامی و آرایش نهایی نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی علیه سوریه که آمریکا، بریتانیا و فرانسه آن را رهبری می کنند، به مراحل پایانی خود رسیده، و احتمال پیوستن کشورهای دیگر به این ائتلاف دور از ذهن به نظر نمیرسد.


ایالات متحده آمریکا چهار ناوشکن نظامی مهم “یو اس اس ماهان، راماگ، باری و ناوشکن گراولی” که به موشک‌های توماهوک مجهز هستند را در دریای مدیترانه مستقر کرده است. علاوه بر این آمریکا دو ناو هواپیمابر خود در آبهای خلیج ودریای مدیترانه را هم برای انجام عملیات نظامی آماده کرده است.


در همین راستا بریتانیا نیز درهمراهی با ایالات متحده آمریکا کشتی‌های نظامی مجهز به موشک‌های “کروز” را به دریای مدیترانه فرستاده تا در عملیات احتمالی علیه سوریه شرکت کنند.


همچنین به نظر می رسد بریتانیا برای انجام حملات هوایی به مواضع ارتش سوریه از پایگاه نیروی هوایی “اکروتیری” در کشور قبرس هم استفاده کند.


فرانسه هم که از رهبران ائتلاف بین المللی است به پیشرفته‌ترین کشتی‌های حامل هلیکوپترهای نظامی مجهز است. فرانسه علاوه بر این کشتی ها، دارای نوعی موشک پیشرفته به نام “سکالب” نیز هست که به وسیله هواپیماهای جنگنده حمل و شلیک میشوند.


نیروی هوایی فرانسه دارای پایگاه هوایی مهمی در جیبوتی است و جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ آن برای هرگونه عملیات نظامی به حال آماده باش کامل در آمده اند. همچنین این کشور جنگنده‌های پیشرفته رافال را در پایگاه خود در کشور امارات مستقر کرده است.


براساس این گزارش ایالات متحده آمریکا هم تعداد زیادی جنگنده‌های اف ۱۶ در اردن دارد که برای انجام عملیات نظامی آماده اند.


به گفته کارشناسان نظامی، با توجه به اعلام آمادگی ترکیه برای شرکت در هجوم هوایی علیه سوریه احتمال دارد ائتلاف بین المللی از پایگاههای “ازمیر” و “انجرلیک ” ترکیه نیز در عملیات خود علیه دمشق استفاده کند.



No comments:

Post a Comment