Thursday, March 28, 2013

انتظامی: هنرمندان در شرایطی سخت با تلاش چراغ تئاتر ایران را روشن نگاه داشته‌اند



چهره شناخته شده و تأثیرگذار بازیگری تئاتر و سینما همزمان با روز جهانی تئاتر در ۷ فروردین‌ماه تأکید کرد: هنرمندان تئاتر ایران خیلی زحمت می‌کشند و با تلاش و کوششی که دارند چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته‌اند.




429421 621294691232802 188948910 n انتظامی: هنرمندان در شرایطی سخت با تلاش چراغ تئاتر ایران را روشن نگاه داشته‌اند به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله هنرمندان و چهره‌های تئاتری روز ۲۷ مارس مصادف با ۷ فروردین‌ماه را به نام “روز جهانی تئاتر” جشن گرفته و هر سال یکی از چهره‌های تئاتری جهان پیامی را به مناسبت این روز ارائه می‌دهد. طی سال‌های گذشته هنرمندان و چهره‌هایی نظیر ادوارد آلبی، آگوستو بوال، جین کوکتو، آرتور میلر و پابلو نرودا به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی را ارائه داده‌اند. در سال ۲۰۱۳ داریو فو، نویسنده تأثیرگذار و معاصر ایتالیا و نگارنده آثار برجسته‌ای همچون “مرگ تصادفی یک آنارشیست” پیام روز جهانی تئاتر را ارائه داده است.


در ایران هم هنرمندان تئاتر روز جهانی تئاتر را که مصادف با تعطیلات نوروزی است در اردیبهشت‌ماه هر سال جشن می‌گیرند و بزرگان و چهره‌های تئاتر در کنار هنرمندان جوان مراسم بزرگداشت تئاتر را برگزار می‌کنند. عزت‌الله انتظامی یکی از چهره‌های برتر و تأثیرگذار عرصه تئاتر ایران است که طی چندین دهه فعالیت مستمر و قابل توجهی در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر ایران داشته است.


وی که از بزرگان تئاتر و سینمای ایران است همزمان با روز جهانی تئاتر درباره پیام خود به تئاتر ایران به خبرنگار مهر گفت: بچه‌های تئاتری خیلی زحمت می‌کشند و با تلاش و کوششی که دارند چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته‌اند. باید در نظر گرفت با شرایط مالی و نظارتی موجود در تئاتر کار کردن برای هنرمندان در این عرصه بسیار سخت شده است. در اکثر موارد گروه‌ها حتی مبلغ فروش بلیت گیشه خود را نیز با تأخیر دریافت می‌کنند.


این هنرمند با سابقه تئاتر ایران با اشاره به تماشای نمایش‌های “آرش” به کارگردانی مسعود دلخواه و “هملت” به کارگردانی رضا گوران در اواخر سال ۹۱ تأکید کرد: این دو کار را بسیار پسندیدم زیرا امروز مخاطب تئاتر نیازمند تماشای برداشت‌هایی نو از اسطوره‌ها و نمایشنامه‌های برجسته تئاتر جهان است.



No comments:

Post a Comment