Friday, May 3, 2013

افغانستان: مردی برای “حفظ ناموس خانواده” دختر خود را اعدام کرد

Afghnistan Women افغانستان: مردی برای “حفظ ناموس خانواده” دختر خود را اعدام کرد یک مرد در برابر دیدگان ۳۰۰ تن از اهالی یک روستا در افغانستان، دختر خود را که قصد داشت با پسرعمویش فرار کند، به خاطر “حفظ ناموس خانواده” با سه گلوله کلاشنیکف اعدام کرد.


به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، این رویداد در روز دوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) در یک روستای دورافتاده در ولایت بادغیس، واقع در شمال غربی افغانستان و در مرز ترکمنستان رخ داد.


به‌گفته شرف‌الدین شرف، رئیس پلیس این ولایت، حلیمه، دختر جوان ۲۰ ـ ۱۸ ساله در حالی که همسر و پدر دو فرزندش در ایران به‌سر می‌برد با پسرعموی خود فرار کرده بود.


پدر حلیمه او را پیدا کرده و به خانه برمی‌گرداند اما پسرعموی وی همچنان متواری است.


شرف گفت، پس از آن مردم روستا ماجرا را به هم گفتند و پشت سر حلیمه شروع به بدگویی کردند تا این‌که برادرزاده پدر که مردی مذهبی و معلم قرآن در یک مدرسه بود به پدر حلیمه گفت دخترش باید اعدام شود.


یک زن فعال حقوق بشر به خبرگزاری فرانسه گفت فیلم اعدام حلیمه را دیده است که در آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر حضور دارند.


این فعال حقوق بشر که نخواست نامش فاش شود گفت: “در این فیلم حلیمه که با یک چادر پوشانده شده، زانو زده است و سپس یک ملا حکم را می‌خواند و بعد پدر حلیمه که پشت سر او قرار دارد در فاصله پنج متری سه گلوله کلاشنیکف به دخترش شلیک می‌کند.”


به‌گفته این زن فعال حقوق بشر برادر حلیمه با دیدن مرگ او هق‌هق گریه را سر می‌دهد.


گفته می‌شود یک عضو پرنفوذ طالبان در این منطقه خواهان اعدام این دختر جوان شده بود و حتی قرار بود حلیمه سنگسار شود اما چون پسرعموی وی فرار کرده بود تصمیم گرفته شد او را اعدام کنند.


این در حالی است که زنای حلیمه با پسرعمویش تأیید نشده بود اگر چه منابع محلی به آن مشکوک بودند.


این فعال حقوق بشر گفته است شوهر حلیمه با اعدام او مخالف بود و حتی قصد داشت تا قبل از اعدام همسرش به روستا بازگردد.


پلیس افغانستان پس از دو روز از این ماجرا با خبر شده و محل حادثه رفته است.



منبع: رادیو زمانه


No comments:

Post a Comment