Thursday, July 11, 2013

مادر ستار بهشتی خواهان نبش قبر فرزندش شد

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، در واکنش به گزارش نهایی پزشکی قانونی مبنی بر عدم کشته شدن فرزندنش بر اثر ضربات وارده از سوی بازجو؛ درخواست نبش قبر فرزندش را کرد.


Gohar Eshghi مادر ستار بهشتی خواهان نبش قبر فرزندش شد


گوهر عشقی: شفاف گفته‌ایم و باز می‌گوییم ستار ما را زیر شکنجه کشته‌اند


ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی بود که آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.


گوهر عشقی به تارنمای سحام‌نیوز گفت: “اگر آقایان ادعا می‌کنند که ستار در اثر شکنجه کشته نشده، درخواست نبش قبر فرزندم را حتما انجام بدهند، چرا که اگر ستار زیر شکنجه کشته نشده چرا کفنش خونی بود؟ چرا سر و صورت او کبود بود؟ چرا جنازه را تحویل خود ما ندادند؟ چرا آن همه فشار روی ما آوردند؟ چرا ما را این همه تهدید می‌کردند؟ چرا از من به زور رضایت گرفتند؟”


خانواده ستار بهشتی، هنگام دفن جسد وی آثار کبودی را در بخش‌هایی از بدن او مشاهده کرده بودند و غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نخستین اظهارنظر خود وجود ضربه و کبودی بر بدن ستار بهشتی را تأیید کرد و پس از آن بود که خبر از مرگ ستار بهشتی در اثر ایست قلبی داده شد.


گوهر عشقی افزود: “شفاف گفته‌ایم و باز می‌گوییم ستار ما را زیر شکنجه ظرف چهار روز کشته‌اند، ابایی از بیان این اتفاق هم نداریم؛ تنها آن کسی که باید بترسد شکنجه‌گری است که در پناه برخی مأموران امنیتی است.”


مادر ستار بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود از رویارویی بازجوی اصلی فرزندش با او در کنار بازپرس گفت. وی گفت بازجوی اصلی که متهم اصلی نیز هست در آن دیدار گفته است وقتی ستار را کتک می‌زده ستار می‌خندیده و این باعث عصبی شدن وی شده و بر شدت کتک‌ها افزوده که همین موجب مرگ ستار بهشتی شده است.


به‌گفته وی تا این لحظه به خانواده و وکیل آنان اجازه دیدن پرونده مرگ ستار بهشتی داده نشده است و مسئولان به هیچ‌وجه حاضر به پاسخگویی نیستند.


گوهر عشقی اظهار نگرانی کرد که سرنوشت پرونده مرگ فرزندش به همان سرنوشت پرونده بازداشتگاه کهریزک دچار شود.


No comments:

Post a Comment