Wednesday, June 19, 2013

به خشونت کشیده شدن تجمع مسالمت آمیز زنان در اعتراض به ممنوعیت ورود به استادیوم

IMG 6879 به خشونت کشیده شدن تجمع مسالمت آمیز زنان در اعتراض به ممنوعیت ورود به استادیوم


تاقانون خانواده برابر: امروز ۲۹ خرداد ماه جمعیتی متشکل از زنان و مردان در اعتراض به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه و جشن پیروزی صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی راس ساعت چهار نزدیک ورودی درب غربی ورزشگاه تجمع کردند .


تجمع این افراد با گردهمایی حدود ۶۰ زن و مرد آغاز شد و هر لحظه به جمعیت معترضین اضافه می شد. ماموران نیروی انتظامی از ورود اتومبیل‌های با سرنشین زن به پارکینگ ورزشگاه ممانعت میکردند و برای تحریک جمعیت تجمع یافته از الفاظ و ادبیات توهین آمیز استفاده می کردند تا جایی که این رفتارها و عدم اجازه حضور زنان به ورزشگاه موجب اعتراض زنان و مردان تجمع کننده گردید که با سرکوب ماموران مستقرمواجه شدند. مامورین با خشونت جمعیت را متفرق کردند و پرچم‌های ایران را از دست زنان معترض می گرفتند . ماموران همچنین اقدام به ضرب و شتم دو نفر از مردانی که همراه جمعیت زنان بودند کردند.


به گفته شاهدان فضای ورودی درب ورزشگاه به شدت متشنج بود و چند نفر از معترضین نیز بازداشت شدند .


یک روز پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و راه یافتن آن به جام جهانی فوتبال دعوت به جشن پیروزی و مراسم استقبال از بازیکنان تیم ملی در ورزشگاه آزادی صورت گرفت . در این دعوت حضور زنان به مانند قبل در ورزشگاه ممنوع اعلام شد .


زنان در شبکه‌های اجتماعی به این امر اعتراض کردند و قرار شد برای اعتراض به آن ساعت ۴ در درب ورودی ورزشگاه تجمع کنند تا اجازه حضور پیدا کنند .


در درب ورودی ورزشگاه تجمع کنند تا اجازه حضور پیدا کنند .


IMG 6880 به خشونت کشیده شدن تجمع مسالمت آمیز زنان در اعتراض به ممنوعیت ورود به استادیوم


No comments:

Post a Comment