Sunday, June 16, 2013

چهاردهمین روز اعتصاب غذای آرش صادقی در زندان اوین


کمیته گزارشگران حقوق بشر – آرش صادقی‌ از فعالین دانشجویی جنبش سبز، از روز ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در اعتراض به خشونت اعمال شده توسط ماموران زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.


بر اساس اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، آرش صادقی‌، از بازداشت شدگان حوادث انتخابات ۸۸، در چهاردهمین روز اعتصاب غذای در وضعیت بد جسمی‌ به سر برده و اخباری نیز مبنی بر وخامت شدید حال ایشان منتشر شده است.


آقای صادقی نخستین بار در ۱۸ تیر ۸۸ و در پی‌ هجوم ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و مادر او نیز در پی‌ این هجوم دچار عارضهٔ سکتهٔ قبلی‌ شده و جان سپرد.


او پس از ۵۰ روز بازداشت به قید کفالت آزاد اما در ششم دیماه و همزمان با وقایع عاشورای ۸۸ مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. صادقی‌ متعاقب این بازداشت در تاریخ ۱۹ آذر‌‌ همان سال، در اعتراض به ضرب و شتم ماموران زندان دست به اعتصاب غذا زده که پس از ۱۷ روز و در پی‌ وضعیت وخیم جسمی‌ و تشنج به کما فرو رفت. وی پس از آزادی مجددا در تاریخ ۲۵ دیماه سال ۱۳۹۰ مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفت و از آن‌ زمان تا کنون در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌‌برد.


آرش صادقی‌ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباسی و در دادگاه بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و اجتماع و تبانی علیه نظام «به ۶ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم صادره به دلیل برائت از اتهام تبلیغ، در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافت.


No comments:

Post a Comment